Wednesday, April 6, 2011

Final....

bissmillahirrahmanirrahim....

huuuu....rindunya kat blog ni..heheh...sepanjang minggu ni..bnyak bnda yg jadi...
happy...
sedih...
teruja..
takut...
dan yg sama waktu dgnnya,,..
haiishh!! 

happy?? knp??
sbb sem 2 dah nk habis....nk blik kg...pas 2...boleh dok ngn atok n berjema'ah ngn atok...harap2 sempat..=_=*
minggu ni juga bnyak bersama shafiqah Ahmad...best sngt..dia mcm saya jugak...suka sngt gelak....
astarfirullahal'azim.....bukan gelak yg melalaikan..tapi gelak utk merapatkan ukhwah antara kami....
bila cuti nanti, saya pasti merindui nya....uhibbuki fillah...^^,
thankss sha sbb bawa wana p DAURAH....alhamdulillah..bnyak input yg saya dpt...

sedih plak?? knp? [saya tnya, saya jwb..bagus]
huhuhu..hati ni hah!! mudah sngt terasa.....kata JIWA BESAR....haiissh!!
tapi saya cuba untk bersabar....mngkin kawan kamu ada msalah...dia x berniat layan kamu mcm 2....
apa pun sabar la...
xpe wana.....if kamu sakit atau tersinggung, xpee..sbb kamu boleh sabar...kan3?? 
tapi ingt..jgn sesekali sakkitkan hati org lain....

apa pun yg kamu terima dari kwan kamu...jgn merungut..if kamu layan dia seperti mana dia melayan kamu..maka kamu dan dia tiada bezanya...jadi always think positif....jgn cari silap org lain...lihat dari persepsi diri sendiri..apa silap kamu..
Rasulullah s.a.w sendiri pun x pernah balas balik apa yg kanak2 di Toif dah buat [baling batu..sehingga berdarah kaki nabi]
waktu itu malaikat meminta untuk membalas balik apa yg mereka dah buat pada baginda..tapi baginda menghalang malaikat berbuat demikian....
seee!!! 
kamu pun boleh mcm 2......kan??...

teruja plak sbb.....
saya bngga dgn diri saya......sentiasa diuji oleh Allah....knp teruja?? sbb ketika di uji saya akan sentiasa ingt knp Allah s.w.t....
tak kira ujian itu berbentu kesenangn atau kesusahan.....hati ini akan sentiasa bersykur dgn ujiannya,,,,
bergembiralah andai kamu d uji....

takut?? waaauu!! wwaaa...mwwaaa!!  hhuuaaa!!!
haishh!!
nk final exam dah huuiii!!! 
tatuutt eee....
buat yg terbaik...kejayaan d dunia bukan mtlamat utama..tapi untuk membuktikan bahwa muslim juga boleh berjaya.....
All the best.......buktikan kepada mereka bahawa..kesibukan ke majlis ilmu bukan penghalang utk berjaya....
hari ini kamu mencari jalan Allah dengan niat yg ikhlas...walaupun bukan senang..tapi sekurang-kurangnya..kamu berusaha...
Allah x pandang natijahnya....tapi Allah melihat sejauh mana kita berusaha untk ke jlnnya...
segala ilmu adalah milik Allah..if Dia nk bagi...sepuluh  minit pun boleh dapat..ilmu itu ibarat cahaya,....
if Allah tak redho n x nk bagi Ilmu kpd kita...baca la sampai tak tido pun...xkn masuk...wallahuaklam....huhu...
peeaaccee!!!! :D :D :D

Manjadda wajada...wamanzar'ah hasada......
semoga berjaya NORWANA PAWZI...
di dunia dan Akhirat....
amin...


4 comments:

  1. k.lah..haaa....wana balas dah commen ni haa...tadikan suruh wana reply..hehehe..
    "sweet k.lah" hehe...

    ReplyDelete