Friday, May 6, 2011

~ gembira sangat~ : )

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah ya Allah...hari ni saya habis 1 paper exam...subjek yang paling menggerunkan...memang gerun...(lagi gerun kalau tak study) :).....eh..saya study..Alhamdulillah..segala puji bagi Allah..sebab apa yang saya baca keluar la plak....ALLAH SANGAT BAIK..
jadi sekarang saya hanya perlu bertawwakkal pada Allah, semoga mendapat result yang baik..i'Allah...
*Amboi....tulis kat blog mcam dah habis exam....* 
act ada 1 paper agy....hehhe,,,tapi lepas paper ni pun rasa macam merdeka je....ihihih..boleh tak nak kata merdeka?? err..err..tak agy kot....*wana uii!! kene berperang agy ni...sediakan peluru banyak2...gaduh nak merdeka la plak!! haisshh!! 
(apa aku dok melalut ni??)

act bukan nak cakap pasal exam ni.......nak kongsi kenapa saya ~gembira sangat~ (versi Husna) kehkeh....
lepas habis je exam tadi...ya Allah..saya di temukan oleh Allah dengan sahabat-sahabat sejati saya....sape??
K.lah and the geng!! hihi....
bila bersama mereka banyak pengisian yang saya dapat..terutama makna sebuah perhubungan....

*bayangkan dalam sebuah kereta ada 8 orang!!* syuu!! jgan bagi tahu JPJ...satgy kene saman..:D hihih...
kitorang sempat bergurau senda...dalam keadaan yang sempit2 mcam tu....tak tahu la kenapa..segala nya mudah....tengokk!! Allah memudahkan mereka yang berada dijalan Allah...yang bezanya sama ada cepat atau lambat...:D  
kat sana banyak perkongsian dan nasihat yang bermakna dari k.lah....apa yang k.lah citer eh??? hohho,.(tetiba lupa)...errmm...(after 5 minit)
hahh!! ingt dah....k.lah citer pasal surah Al-kahfi...dan yang palig penting k.lah citer pasal NILAI HIDUP MENURUT ISLAM.....best sangat bila k.lah bagi talk...*wlaupun x sempat habis*
yang sedih, salah sorang dari kami sampai nangis...*saya kagum dengan insan berkenaan..*...

sekali lagi saya nak kata...ALLAH SANGAT BAIK...knp?? mcam mana nak ckp ah??
Dia selalu datangkan perkara yang baik untuk kita....ish!! seronok sangat!!...bersyukur sangat..!!(hehe..sory..terlebih exited plak...hoho)
sebelum exam....hanya Allah saja yang tahu..betapa risaunya...(STPm dulu xde la risau sampai mcm ni!) menggerunkan sungguh....

tapi bila dipikir balik...betapa takutnya kita berhadapan dengan exam di dunia sampai kita lupa exam yang kita kene hadapi *hari esok*..bila tu?? AKHIRAT!! 
saya setuju dengan Tasya..(ok!! baikla xmoo tipu... mula2 x setuju sebenarnya :) tapi lepas dengar penjelasan dari k.lah...ok! sory..saya lari point! kehkehkehkeh...(x paham statement Tasya upanya) heheh...sory TACA!! 

sedang kita Asyik mengejar ilmu dunia kadang2 kita sampai sanggup kurangkan helaian dan jumlah bacaan Al-Quran yang kita selalu baca...exam dan kerja kita didunia membuatkan kita melepaskan tanggungjawab kita untuk Akhirat..(ini la sebnarnya statement Taca!) hehe....saya paham tu...(x perlu tahu..) *blushing*..hehe... ok2! saya setuju ngn kamu taca....btw thanks so much...i learn some thing yang saya terlepas pandang....sekali lagi..ALLAH SANGAT BAIK!! bila kita dalam keadaan yang salah Allah selalu tegur...macam yang berkenaan citer di atas tu...haaa!! 
pas tu..dok sama2 nngn diorang..hepy2...suka2..gurau2..tetiba stress yang semalam hilang tetiba...~gembira sangat~ apabila terjalinnya ukhwah kerana Allah, perasaan dan suasana yang indah je yang kita akan rasa....betol tak taca?? hehee...xpe saya jwb...(BETUL! BETUL!) hihihhi...

rasanya nak citer tu je kot...tetiba rasa ngantok...mata dah nak tutup pagar dah...
kesimpulannya...Alhamdulillah...saya gembira hari ini....*dah jagang dok melalut...p study untuk next paper plak WANA huuii!!*  (good luck!!)  

peaccee!!! :D :D :D

ok lah..Assalamualaikum....:) :)


3 comments:

  1. "setuju3!!! ha..sedar pun tak paham statement cheq" kata taca..

    semuanya indah..bila ianya kerana Allah~!
    Allah sangat baik dan akan selamanya baik!!

    ReplyDelete
  2. yela! yela!!....cheq silap...uhu!


    balik kg nati..pasti rindu kamu semua..terutama jiran saya yg garang ni! hohohoo...

    ReplyDelete
  3. saya.sangat.lemah.lembut.orangnya..

    mungkin kt perlu saling mengenali lagi..=_='

    ReplyDelete