Wednesday, March 30, 2011

melimpah ruah.....

gembira berada dalam kelompok ini....


bismillahirrahmanirrahim.....

mula-mula sekali...saya bersyukur kehadrat ilahi.....
hari ini Allah menemukan saya jalan Nya...
bertemu dengan insan-insan yang boleh membawa saya ke jalan ilahi....

"ya Allah...x pernah berhenti menunjukkan aku jalan Mu....:'(
bersykur sangat...hari ini dapat berkongsi dengan geng k.lah.....

berkongsi pengalaman ku bersama mereka....walaupun pengalaman itu sangat berharga bagi ku...saya tidak segan untuk berkongsi dengan mereka...mungkin Allah telah lahirkan perasaan ini dengan mereka,....
terima kasih ya Allah...kau temukan aku dengan insan yang tak di sangka-sangka....
bersyukur yang tak terhinggaa ya Allah...dan
bersykurlah jika anda dipilih oleh Allah untuk beribadah kejalannya....

terbukti bahawa Allah sngat sayang pada hambanya...
aku bersyukur jika Aku diantara Nya...

daripada hadis tadabbur....

"مَنْ يُرِدِ اللهُ بِهِ خَيْرًا يُفَقِّهْهُ فِي الدِّينِق عليه[متف]؛

Daripada Mu'awiyah (RA): Saya pernah mendengar nabi bersabda:"Sesiapa yang Allah hendakkan kebaikan kepadanya, Allah akan berikan kepadanya kefahaman agama." [Bukhari dan Muslim]

hadis ini menerangkan sesiapa yang dipilih oleh Allah....untuk ke arah kebaikan maka Allah akan memberi kefahaman kepada hambanya tanpa diminta....maka bersyukurlah....
ya Allah...subhanallah....
 saya bersyukur kerana saya adalah diantaranya....
kerana sampai sekarang Allah tidak pernah berhenti  temukan saya dengan  insan, tempat, masa, yang hanya berkonsepkan ke jalan Allah....
ALHAMDULILLAH...=_=*




2 comments:

  1. bukan geng k lah la...

    geng Tasya,,,~

    Uhibbukifillah,

    (boleh jawab:أَحَبَّكَ الَّذِيْ أَحْبَبْتَنِي لَهُ - semoga mengasihiku keranaNya)

    :):):)

    ReplyDelete