Tuesday, March 6, 2012

~tak pe saya tak kisah~

bismillahhirrahmanirrahim..

"tak pe... saya tak kisah.. sebab Allah ada" 

saya tak kisah kalau anda nak pandang hina keluarga saya... 
tapi tolong la.. jangan hina kami depan ayah dan ibu kami... 


ingat..!! semua yang ada di bumi ni adalah milik ALLAH.. bahkan.. seluruh semesta 'Alam ini adalah hak milik ALLAH... kita hanya peminjam daripadaNya... 

ya..! Allah bagi kemenangan dan kesenangan kepada kamu.. tapi tak bermakna hari esok kamu akan terus senang... jika kamu riak dan takabbur..!

yaa!! kami tak miliki apa yang kamu miliki sekarang... tapi tak bermakna hari esok kami tidak akan dapat milikinya seperti yang kamu miliki hari ini... 

ALlah itu maha adil... setiap pandangan serong kamu terhadap kedua ibu bapa saya.. saya maafkan.... 
setiap penghinaan kamu terhadap keluarga saya saya terima  dengan berlapang dada..
sebab saya tahu.. Allah yang bagi hadiah (ujian) ni untuk hadapi kamu semua...yang menjadikan saya lebih kuat...

Allah hadir kan orang yang kurang baik dalam hidup saya.. tak pe.. saya tak kisah..
sebab Allah hadirkan insan yang baik lebih ramai dari kamu... 

(adik.. jangan risau.. percaya pada akak.. Allah is the best listener..
kalau diorang buat lagi.. tak pe.. Allah kan ada.. ) 

Allah adalah pendengar yang terbaik... tak perlu nak menjerit.. suara hati pun Allah boleh dengar.. 
teruskan lah berada dalam zon selesa itu.. saya tumpang gembira ...semoga Allah merahmati kamu...

(semoga Allah sentiasa menjaga hati ini...! semoga Allah sentiasa menjaga hati mereka) 






No comments:

Post a Comment