Friday, October 21, 2011

~Perlu Kekuatan~

bismillahirrahmanirrahim....

semakin hari rasa diri ni dah tak kuat...

I need to improve my self... 

semakin hari semakin jatuh....

i have to try... 

be the best...not because of people...but because of Allah..

but sometime i fail...

i feel a shame with my self... 

I NEED STRENGTH!!!!!!!!!!!  ALLAH... 
I NEED DU'A FROM ALL AF YOU...!!! 

Masih ada masa.............. "moving forward is important..." 
~berani menghadapi kegagalan kerana gagal itu biasa....untuk terus berusaha mencapai kejayaan itu barulah luar biasa....~ 




Saturday, October 8, 2011

Gembira lah!!!

bismillah....

heehehe...herr..her.. haha..huhu..hohoh.. ( senyum je memanjang) 
eh..eh..alhamdulillah...

muka adik comel kuning ni x cukup utk menunjukkan yg saya gembira... 
rasa nak tarik agy mulut dia tu...huhu...

=_='...hermm..terima kasih ya Allah.... 
Allah sangat baik...sbb Dia dah makbulkan doa saya yg sekian lama saya minta... 
Allah melihat kasabaran saya menunggu giliran doa di makbulkan... (rasa mcm nak guling2 atas katil) *_*'

Semoga Allah satukan kami "sekeluarga"...i'Allah..amin,=_='" 
warna ni pun x cukup utk menunjukkan yg saya gembira dan bersyukur... hihihih.. (suara halus)
(~_^)'


Ma..Abah... nana sayang kamu berdua... semoga berbahagia dunia dan akhirat... 
anak mu di sini sentiasa mendoakan kesjahteraan dan kebahgiaan ma ngn abah... :') 

masih agy tersenyum lebarrrrrrr....hihihi
^__________________________________^'

Thursday, October 6, 2011

7 syurga....

bismillah...

hari ni just nk share lagu...kalau rasa berat nak bangun malam.. (Qiamullail..) dengar la lagu ni...
i'Allah... terus aras nak bangun berdating ngan Allah.... 
*err..itu la yg saya rasa bila dengar lagu ni, 10 kali dengar pun xpe* huhu... ^^,

video


Kumandang cinta bergema hingga ke hati
lafaz-lafaz asmara memanggil jiwa yang rapuh
rapuhnya aku Kau Maha Tahu
pagi siang malam dunia yang ku tuju
saat ku jatuh baru ku sadar kaulah segalanya
Tuhan ku angkat kedua tanganku
sudikah Engkau menerima cintaku
berdarah-darah akan ku tempuh
menggapai tarikat cinta Mu
7 syurga pun aku tak pantas
menerima diri yang bersimbah dosa
ku harap cinta dan ampunan-Mu
setinggi arasy Mu seluas semesta cinta
rapuhnya aku Kau Maha Tahu
pagi siang malam dunia yang ku tuju
saat ku jatuh baru ku sadar kaulah segalanya
Tuhan ku angkat kedua tanganku
sudikah Engkau menerima cintaku
berdarah-darah akan ku tempuh
menggapai tarikat cinta Mu
7 surgapun aku tak pantas
menerima diri yang bersimbah dosa
ku harap cinta dan ampunan-Mu
setinggi arasy Mu seluas semesta cinta
Tuhan ku angkat kedua tanganku
sudikah Engkau menerima cintaku
berdarah-darah akan ku tempuh
menggapai tarikat cinta Mu
7 syurga pun aku tak pantas
menerima diri yang bersimbah dosa
ku harap cinta dan ampunan Mu
setinggi arasy Mu seluas semesta cinta
kalau nak nangis pun boleh... :').... walaupun mcm x sedih sangat..tapi kalau betul2 selami lirik dia.. ohho!!  kalau nk tahu..dengar la..! 
*time ni dah dengar hampir berpulu-puluh kali dah lagu ni* kui..kui..kui... (^_^)

Tuesday, October 4, 2011

~berebut cinta~

Bismillah..... 

Mesti ramai yang sedang asyik bercinta kan??
termasuklah saya...... bercinta ni sangat best...sangat hebat.... sbb saya yakin cinta yang sudah terjalin ini bukan lah cinta yg bertepuk sebelah tangan..malah cinta ini ialah cinta yang  kekal abadi,....insyaAllah...

mesti korang sume dah tahu dengan siapa saya bercinta kan??? 
haaa...! pandai pun....semestinya lah dengan Allah s.w.t...
cinta ini lebih hebat dari mencintai lelaki yang belum tentu halal untuk kita...
kadang-kadang saya rasa sedih bila terpandang dalam lama sosial....ramai perempuan menggunakan lama sosial untuk bergaduh sesama sendiri, semata-mata kerana lelaki...  kalau boleh nak je tolong sedarkan diorang...yang bergaduh sesama sendiri hnya keran lelaki sangat memalukan....  

"adik...tak yah dok berebut lelaki tu.... apa la yang dia ada?? kalau adik dok pulun2 lawan utk dapatkan dia...segala ayat yg adik dah keluarkan...sumpah seranah...caci maki... hati adik pun sakit kan???
adik betul-betul berusaha utk dapatkan lelaki yang adik cinta...
lastly...adik dapat...mungkin adik gembira....kan?? tapi adakah dia akan kekal dengan adik?? 
di takdirkan dia bukan utk adik....apa yang adik dpt?? dapat penat je kan??? " 
"punya adik berusaha selama ni utk dpatkan teruna pujaan tu....sehingga sanggup bergaduh dengan perempuan lain...sanggup mengaibkan kaum adik sendiri...tapi last2 adik tak dapat pun dia.... sedih kan?? mcm sia-sia je.... "

saya sedih bila ada yang sanggup label kan seseorang tu "perempuan jalang"...ya Allah..saya sebagai kaum hawa...sedih sangat... ! 
sedarlah adik-adik ku....jangan la kamu semua hanyut dalam cinta yang belum tentu halal utk kamu....
bnyak cara boleh tunjukkan rasa cinta kita.... keluarga kita pun layak menerima cinta kita....halal kan??
dan yang paling terbaik ialah menunjukkan rasa cinta kepada Allah s.w.t....jawapannya..adik takkan rugi....
kadang-kadang saya pelik...macam mana ada yang boleh jatuh cinta dengan lelaki melalui laman sosial, sampai cinta gila-gila la... tapi diorang tak pernah jumpa pun...~heran~... *_*  

suka saya ingin kongsikan dengan anda semua,ayat yang di ambil di wall kawan saya... 

“Wanita yang suci adalah wanita yang dijaga oleh ALLAH, tidak sedikit pun ALLAH membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya. Tetapi seandainya kita bergelumang dengan cinta lelaki, di mana ALLAH untuk menjaga kita? Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna ALLAH mahu ambil kita kembali untuk di jagaNYA…

Mengapa masih ragu-ragu? Kekuatan usah ditunggu, tetapi harus dibina… Hargailah kesempatan yang Allah berikan kepadamu….”

see! :D kita di ciptakan sangat suci... Allah sangat menjaga kita... Allah sangat melindungi kita dari lelaki..malah menjaga hati kita... hebat kan? 

sebenarnya tak salah mempunyai perasaan kepada lelaki....anggaplah itu sebagai ujian yang Allah bagi..bagaimana kita nak melawan perasaan itu... sebaliknya jangan la kita terlalu menunjukkan rasa cinta kita kepada lelaki tersebut.... itu agak memalukan... semua itu datang dari Nya...jangan malu untuk meminta...supaya jodoh yang diberikan utk kita adalah jodoh yang baik...  


kepada mereka yang sedang lalui perasaan cinta tu..jangan la taksub sangat..... jangan la sampai angau2...sanggup cederakan diri sendiri sbb cinta d tolak.... sanggup bergaduh demi mendapatkan cinta lelaki.......tak de pape yang dapat ..melainkan penat....kalau dah rasa kosong jiwa tu
isikan la dengan cinta kepada Allah... ianya takkan rugi..saya jamin... ^____________^




i LOVE ALLAH...!! 
jom!! kita semua cintakan Allah...