Monday, March 21, 2011

menjaga hati!! ^^,

Bismillahirrahmanirrahim......

hati = hati2 dgn hati ni.....sbb hati ni kadang2 buat kita x tntu arah.....
bukan senang nk jaga hati...
bukan senang juga nk jaga hati org lain...
kadang2 kita x sedar, tindakan kita mngkin akan membuat hati org lain terguris...wlwpun tnpa niat...

setiap keputusan yang saya buat..berpihak kpd hati sendiri atau hati org lain??
bagi saya.....saya x kisah kputusn yg saya buat akan buat hati saya agak terguris...
tapi sngt kisah jika org lain terguris ngn kputusan saya....

jadi, bila keputusan yg saya buat bertujuan mnjga hati org lain...itu sudah cukup utk buat saya rasa gembira...
wlwpun sakit yg saya rasa....x kisah pun...yg penting org lain hepy...:) :)

hahhh!! tuuu diiaaa!! ayat mcm berbunga je....huhuhuh....
tapi yang paling pasti...jaga lah hati dgn memperbanyakkan zikrullah yakni zikir memuji Allah...
iAllah...hati yang diseliputi dgn nama Allah akan sentiasa terjaga..andai d abaikan hati akan kotor...maka "basuhlah" dgn ayat2 suci Al-quran...i'allah....hati akan menjadi tenang..stenang-tenang nye.....

"sabarlah duhai hati............sesungguhnya Allah mengetahui setiap tindakan kamu...
sesungguhnya..pasti ada hikmah d sebaik setiap kejadian....
sesungguhnya..Allah amat menyayangi hambanya yang S.A.B.A.R! 
Allah sangat menyayangi kita....jika kita bertaqwa kpdnya....

peaacceeee!!!!! :D :D :D

act..nak bagi tahu ugak,,,kalu kereta....ada kotor sikit je...terus p basuh ngn air buih...perrggghh!!! power...
tapi harus d ingtkan....hati yg kotor juga perlu d bersihkan......jgn ada hasat dengki...jgn ada iri hati.."eh, bukn ke sama je 2??? iisshh!!! 
kalu rasa ada kotor 2..terus basuh yer......jalan yg paling baik ialah dgn bertaubat...
Rasulullah s.a.w. sendiri bertaubat 100 kali sehari...kita?? sekali 2 pun belum tentu....na'uzubillah...
"p/s utk diri sendir...............ingt WANA! i'allah....

No comments:

Post a Comment