Thursday, June 9, 2011

PeRginYa....kakak ipar ku..........3

alhamdulillah...semuanya dah selesai..walaupun ada sikit..tapi kita kira selesai la yer..hihi...
 dan alhamdulillah sekai lagi...sbb kak ipar ku di sahkan mengandung anak ke dua....kami sekeluarga gembira dengan berita ini..nak masuk setahun umur anak sdara ku yg sulung tub..tub...dah nk dapat adik dan nak jadi abang dah..huhu...cepatnya masa berlalu......:]

setelah kandungan kak ipar ku mencecah 5 bulan...kak ipar ku selalu demam-demam...tapi kami fikir itu cuma pembawakan org mengandung... tapi saya ingt lagi masa kitorang jalan-jalan....k.ipar saya ni dari dulu lagi nk anak pompuan,,,dan kali ni dia harap sangat yang kandungannya perempuan.."kali ni kalau bukan anak perempaun k.da tak nka bersalin dah!!" dia selalu cakap ayat tu..sekali saya nasiaht juga...x baik cakap macam tu..tapi biasala orang sedang berbadan dua...sensitif..huhuh....

kak ipar ku perlu ke klinik untuk temu janji dengan doktor untuk memastikan kandungannya dalam keadaan baik...kebetulan masa dekat hospital..ma dengan kak iparku duduk sebelah makcik yang sedang menangis...ma dengan kak iparku cuba bertanya dan ada rasa ingin tahu kenapa mak cik tu menangis.... bila di tanya rupanya..anak mak cik tadi meninggal dunia...bila ma tanya sebabnya...mak cik tu kata mati sebab bersalin.....kak iparku yang sedang sarat mengandung terkejut dan menyebabkan emosi dia tak stabil...peristiwa itu memberi kesan kepada k.ipar ku menyebabkan dia selalu termenung,,,kadang-kadang saya dok berborak-borak dengan dia, dia buat tak tahu je....sama dengan saya ni bercakap sorang la...:)..terasa juga nak gelak, tapi sikap k.iparku yang semakin berubah menyebabkan saya tertanya-tanya....so, saya pegi la bagi tahu kat ma tentang k.da....sebab dia selalu sangat termenung....ada satu hari dia pernah tanya ma, dia takut nak bersalin...dan pernah tanya ma..."ma...kalau da mati macam mana??" saya terkejut dengan pertanyaan nya...:'(  ma bagi nasihat yang jangan la dok fikir peristiwa ari tu...pasal perempuan yang mati sebab bersalin...sebab ajal maut semua di tangan Allah.... :) k.iparku senyummm... :)

masa k.iparku mengandung kan anak kedua nya...dia selalu bersikap aneh...tak macam dia...sikap dia boleh buat orang marah..sampai saya senndiri pun tersinggung dengan sikap dia...ma kata kene bersabar...jangan tersinggung dengan kak ipar tu..sebab dia kan tengan berbadan dua....so, saya diam je la...dan membawa hati yang masih tersinggung...

Alhamdulillah....kak iparku selamat bebrsalin........

bersambung......... (solat duluu...:)

1 comment: