Thursday, June 2, 2011

PeRginYa....kakak ipar ku.......... 2

Episod 2: 


uwakk!! uwakk! (bunyi bayi nagis ni..haha)...maka lahir la anak sulung abangku a.k.a anak saudara ku...ya Allah exited sangat..mana tak nya..anak sdara sulung...k.ipar saya d bawa pulang ke rumah ibunya d bachok...

suatu hari samapi la kami sekeluarga kat umah famali k.iparku...kali pertama tengok anak sdaraku...*alamak!! erk~!! * ~ asal kulit hitam??~ sedangkan abang ngn kak ipar saya putih melepak...haha..haish!! xpe la...yg penting dapat anak sdara...huhuh..nama di beri MOHD FAEZ ZAEM....herm...*tapi skang dah besar...manis je..mcm mak sdare dia (yg dok menaip ni)  ehem3! huhuhu...

lepas tu...kak ipar saya d bawa pulang ke rumah saya d sbb kan tiada kemudahan utk org bersalin....mak mintak izin ngn besannya dan alhamdulillah..dia bagi....selepas seminggu k.ipar saya seperti orang yang tertekan sbb ibunya tak suka dia dok rumah saya pulak...ma selalu nasihatkan k.ipar agar bersabar...nanti lepas pntang balik la umah mak dia...bukan niat nk merampas anak orang...huhuh....kami cuma nak tolong..tapi ada banyak lagi konflik yang berlaku antara kami dengan keluarga k.ipar saya...tapi ma kata janagn lawan..kita bersabar je...sume tu ujian utk kita...yang kesian k.ipar selalu nangis...dan dia nampak sangat tertekan d sebabkan sikap ibunya...namun ma x pernah lupa utk nasihat dan sedapkan hati k.iapr saya..sbb nya tak nak k.ipar saya tertekan...dia pulak yang rasa bersalah d sebabkan sikap ibunya...katanya "ma banyak tolong Ida...tapi mak sanggup cari pasal ngn ma"..tapi saya kenal ma saya..dia bukan jenis yang kisah...ma saya ni tak suka melawan....malah lebih selesa diam....

di sebabkan peristiwa itu k.ipar saya agak tertekan....saya dok umah cuba untuk buat dia gembira..dan alhamdulillah...asal buat lawak je..dia gelak je...xpe la k.da...gelak la...semoga k.da lupa semua masalah tu...kami akan sentiasa bersama k.da...

bersambung...(nak rest jap..huhu..)

No comments:

Post a Comment