Wednesday, April 4, 2012

~Masih terasa kehangatan mu~

bismillahirrahmanirrahim... dengan izin Allah aku menulis...

4 hari pergi Kuala Lumpur... bersama semua ahli keluarga...
jalan sana... jalan sini...
tengah malam ma dengan abah teman buat assignment..

masih terlintas difikiran.. merindui saat-saat masak bersama, makan bersama, dan yang paling terharu.. "dapat berjemaah bersama" .. saat saya membaca doa "Robitah" .. mata seakan berkaca..

berbual dengan ma .. bergelak ketawa dengan abah.. main badminton dengan abah.. semuanya masih segar dalam ingatan.. uhhuk2!! :'(  ...

Alhamdulillah.. dapat kenal dengan seorang kanak-kanak yang kakak jaga, kanak yang comel nama Airil.. saat dia berada di ribaan saya.. air mata takkan berhenti mengalir.. melihat keadaan kanak-kanak yang kurang upaya.. Airil dilahirkan seorang kanak-kanak normal, namun dengan izin Allah.. Airil jatuh dari kerusi menyebabkan kepala pecah, dan sekarang bahagian kanan kepala Airil tidak mempunyai tempurung kepala, otak kanak tidak dapat berfungsi menyebabkan anggota kiri tidak dapat bergerak... Airil seorang kanak-kanak yang periang.. setiap kali saya memangggil namanya.. senyuman di bibir akan terukir... comel sangat..

hari terakhir kat KL menyebabkan hati ni berat untuk pergi... sebelum berangkat.. saya tidur di atas riba ma..
ma kata: jangan tido atas riba ma.. nanti rindu...
nana: tak pe.. nak tido jugak!! biar la nana rindu.. nana dapat pahala..
ma: pas tu.. mula la nangis...
nana: tak pe.. nana nangis sebab rindu kat ma.. dapat pahala... (berderai ayaq mata..."maaf la.. memang diri ini suka nangis" huhuh")

lagi 1 jam tinggal sebelum berangkat ke UTM Skudai... ma sempat sediakan makanan.. makanan yang paling ringkas dan paling sedap.. (nasi + bawang + daging rebus + kuah daging rebus = dikacau dalam mangkuk) 
sangat sedap.. cuba la.. huhu..
yang paling best bila ma suapkan.. dah lama ma tak suapkan.. Alhamdulillah.. dapat makan nasi yang ma suapkan.. dapat rasa air tangan ma... :') :')

ok! masa dah sampai .. dah nak bertolak balik JB..  time to cry!! :'(  ..

"maaa... dah lama nana tak rasa macam ni..."  (sampai sekarang masih terasa kehangatan di ribaan ma) , (sampai sekarang masih terasa kehangatan pelukan Airil), sampai sekarang masih terasa kehangatan bersama keluarga)... dan takkan pudar sampai hembusan nafas terakhir..

 main badminton dengan abah... yay!! nana menang~! 

 adik post maut... huhu... abang dah abis gaya..
 rehat jap... mai kat bukit..
para isteri sedang sediakan makanan.. mana k.cha? dia pun dah jadi isteri....!


"meroyan sebab tak balik cuti mid sem ni.. tak pernah dibuat seumur hidupp.. kehkehkeh...sbb tu la terciptanya entry ni" 

No comments:

Post a Comment