Wednesday, February 29, 2012

~ Allah bagi Jalan ni~

subhanallah.. walhamdulillah.. walaa ilaa haillallah .Allahuakbar...


bismillah hirrahmanirrahim... 


Sudah lamu tidak menconteng dalam dalam skrin blog ni... (kemana la menghilang??) 


kenapa tiba-tiba terpanggil utk sambung balik contengan yang tak seberapa ni?? sbb saya nak kongsi satu cerita tentang perjalanan saya.. sehigga saya sendiri tidak pasti .. 'betul ke apa yg aku buat ni??' 


Bermula dengan perkara yang bukan dalam perancangan saya adalah sesuatu yang mustahil....


sebelum tu.. knp saya ikut je jalan ni?? iaitu jalan untuk meneruskan perniagaan dalam Herbalife!! 


3 tahun yang lepas, saya mempunyai masalah resdung yang sangat teruk... masalah jerawat yang sangat kronik... sampai doktor cakap kalau di biarkan akan sampai ke peringkat kenser kulit tahap ke 2.. subhanallah.. time tu Allah sahaja yang tahu... balik umah tak berhenti menangis..menangis.. dan menangis... 


bermacam2 ubat yang saya guna .. semua nya tak berhasil.. sehinggalah doktor bagi uagt antibiotik.. alhamdulillah jerawat makin sembuh.. resdung makin kurang... tapi syg nya.. saya jadi terlalu bergantung dengan ubat antibiotik.. sehingga saya mengalami pedih ulu hati.. sakitnya mcm kene bakar...


saya hanya mampu berdoa... berdoa.. berdoa...  selepas setahun.. jerawat dan resdung tak jugak sembuh.. makan ubat, buat cara tradisional.. sume cara.. tapi Allah masih lagi tak izin untuk saya sembuh.... 
tak pe... mungkin Allah nak bagi sembuh lepas ni.. sebab Allah nak saya sabar... saya mintak lagi...


ya Allah... tunjukkanlah aku jalan dan cara untuk sembuhkan penyakit dalaman dan luran ku ini...
aku mengharapkan kekuasaan mu ya Allah... 

selepas 2 tahun... Allah masih tak izin untuk saya sembuh... 

saya takkan putus asa.. sebab Allah tak suka hambanya yang berputus asa... saya doa lagi.. 

ya Allah... aku serahkan segala urusanku pada mu... aku dah tak mampu nk memilih rawatan mana yang baik untuk merawat penyakit aku... :'(   
janganlah kau biarkan aku uruskan urusan ku.. yang aku sendiri tak mampu..

ALHAMDULILLAH....!!

selepas 3 tahun... setelah saya berusaha untuk bersabar.. sebab saya tahu.. Allah dengar doa saya... 
alhamdulillah... saya di temukan dengan kawan saya Sarah.. dia yang mula perkenalkan saya dengan produk HERBALIFE.. mula-mula dengar agak mahal.. tapi saya tekad sbb saya dah lama mintak dengan Allah.. bila sarah kata HERBALIFE ini adalah makanan nutrisi yang sihat.. saya memang nak beli... tapi memang tak dinafikan.. harganya agak maha..... seminggu saya tanya dengan Allah.. adakah ini jalan yang Kau bagi utk sembuhkan ku ya ALlah????  saya solat istikharah... saya mintak lagi...

Alhamdulillah... hati saya yakin mengatakan inilah jalan yg Allah bagi... sejak dari tu saya kumpul duit.. nak jugak produk tu!!!! dengan bantuan MA..:ibuku: dan sarah... saya dapat beli produk tu... mula-mula makan.. subhanallah.. lidah tak dapat terima.. tapi saya tekad sbb saya nak sihat dan nk sembuh... saya paksa lidah untuk terima minuman ni.... 

tanpa di duga.. selepas 3 minggu... jerawat saya dah tak naik mcm dulu... bangun pagi saya dah tak perlu bersin dan tak perlu menahan kesakitan dekat bahagian rongga hidung... bangun pagi dalam keadaan yang sihat... dah tak macam dulu...  hasilnya sangat positif... see!! Allah dengar doa saya... Allah temukan saya dengan makanan sihat ber'nutrisi "HERBALIFE" ni...  so, saya pun nk semua yang orang sihat dan dapat tolong mereka yang kurang sihat untuk makan makanan sihat ni...

Sebab tu juga lah saya nk teruskan perniagaan ni..... "DOAKAN SAYA... SEMOGA ALLAH TUNJUKKAN SESIAPA YANG BOLEH SAYA TOLONG" 

sama ada.. nak turun berat badan..
nak maintain berat badan n nak tambah berat badan... 
nak sembuhkan penyakit-penyakit dalan badan... i'Allah saya ada penyelesaian nya... 

1 comment:

  1. alhamdulillah..ok, bile da baca cam ni, insyaallah, satu hari saya hubungi awak... ^_^

    terima kasih kawan...

    ReplyDelete